سئو یا تبلیغ در گوگل، کدام برای من مناسب‌تر است؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که صاحبین کسب و کار با آن مواجه می‌شوند این است که، آیا سئو برای کسب و کار من مناسب‌تر است یا تبلیغ در گوگل؟ برای پاسخ به این سوال می‌بایست فاکتورهای مختلفی مثل هدف، بودجه، زمان و… را برای هر کسب و کاری مورد بررسی قرار داد تا به جواب درست برسیم. بهترین روش برای رسیدن به این پاسخ، آشنایی کامل با سئو و تبلیغات گوگل و مقایسه مزیت‌ها و معایب آن‌هاست.

بنابراین در ادامه برای انتخاب بهترین انتخاب، این دو را با هم مقایسه می‌کنیم تا بتوانید بهترین راهکار را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

سئو چیست؟

به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و بهینه‌سازی‌ها که از ابتدای طراحی و کدنویسی تا تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا، لینک‌سازی داخلی و خارجی که بر روی سایت اعمال می‌شود تا بدین ترتیب بهینه‌ترین و ایده‌آل‌ترین تجربه ممکن برای کاربران ایجاد شود، سئو یا بهینه‌سازی وبسایت می‌گویند.

مجموعه این بهینه‌سازی‌ها باعث می‌شود تا گوگل اعتبار بیشتری به وبسایت شما بدهد و در نتیجه رتبه شما در جایگاه نخست نتایج گوگل قرار بگیرد.

فاکتورهای زیادی بر سئو و تعیین جایگاه سایت شما در گوگل تاثیرگذار هستند، از محتوای بخش‌های مختلف وبسایت گرفته تا کلمات کلیدی که در آن‌ها بکار رفته، لینک‌‌سازی‌های داخلی و لینک‌های ورودی از دیگر سایت‌ها به وبسایت شما، استاندارد بودن ساختار سایت و کدنویسی آن، نوع طراحی و تجربه کاربری که در هربار بازدید توسط کاربران بدست می‌آید. تمامی این فاکتورها اثربخش و مهم هستند.

مزایای سئو

معایب سئو

تبلیغات گوگل چیست؟

احتمالا تا الان حین جستجوی عبارتی در گوگل با نتایجی روبرو شده‌اید که در کنار آن کلمه Ad قرار داده شده. این نتایج درواقع تبلیغاتی هستند که با موضوع جستجوی شما مرتبط بوده و برای شما نمایش داده می‌شود.

تبلیغات در گوگل سریع‌ترین راه برای رسیدن به نتایج اول گوگل است که می‌توانید تنها به ازای هر کلیک کاربر هزینه آن را بپردازید. هزینه تبلیغات در گوگل بر اساس نوع کسب و کار، میزان رقابت و قیمت‌گذاری رقبا، میزان سرچ ماهانه، جایگاه نمایش و امتیاز کیفی که گوگل به تبلیغ و صفحه لندینگ می‌دهد مشخص می‌شود. این عوامل همگی بر روی هزینه کلیک هر کلمه و عدد نهایی آن تاثیر بگذارد.

مزایای تبلیغات گوگل

معایب تبلیغات گوگل

چرا به سئو یا تبلیغات در گوگل نیاز دارید؟

در حال حاضر بیش 5 میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی دارند و جالب است بدانید که 80 درصد از بازدید کل اینترنت از طریق جستجو انجام می‌شود. در نتیجه گوگل بزرگترین کانال ورودی به وبسایت شما خواهد بود.

همانطور که می‌دانید صرفا داشتن یک وبسایت نمی‌تونه به شما در فروش محصولات و معرفی خدمات‌تون کمکی کنه! پس باید کاربران از طرق مختلف سایت شما را پیدا کنند از خدمات و محصولات‌تون مطلع بشن. با توجه به این موارد، حضور در نتایج گوگل به واسطه سئو یا تبلیغات گوگل برای هر کسب و کار اینترنتی جزو مهم‌ترین اقدامات باید باشد.

اما سوال مهم اینجاست، سئو و بهینه‌سازی سایت یا تبلیغات گوگل؟ کدام برای من مناسب‌تر است؟

آیا سئو برای من مناسب است؟

اگر به واسه داشتن کانال فروش دیگر مثل فروشگاه فیزیکی، اینستاگرام و… زمان کافی برای جذب مشتری و فروش فعلی خود دارید، قطعا سئو به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت، مستر و پربازده بهترین انتخاب شما خواهد بود.

همانطور که قبل‌تر هم گفته شد، سئو یک فرآیند زمان‌بر و طولانی است که نیاز به صبر کافی دارد و به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اگر سئو و بهینه‌سازی سایت با شرایط شما سازگار باشد قطعا این انتخاب شما منطقی‌تر خواهد بود چرا که در حین انجام پروسه سئو بازدیدکننده از گوگل خواهید داشت و پس از رسیدن به جایگاه مورد نظر ترافیک به مراتب بیشتر و با کیفیت‌تری نسبت به تبلیغ در گوگل خواهید داشت و البته این ترافیک دائمی خواهید بود.

آیا تبلیغ در گوگل برای من مناسب است؟

اگر کسب کار خود را به تازگی راه‌اندازی کردید و هیچ کانال فروش و جذب مشتری ندارید، تبلیغات در گوگل سریع‌ترین و احتمالا پر هزینه‌ترین روش (با توجه به قیمت ارز) برای جذب مشتری و فروش محصولات و خدمات شما محسوب می‌شود. در نتیجه می‌توانید برای جذب مشتری هدفمند و سریع بدون درنظر گرفتن هزینه‌های آن، از این روش استفاده کنید.

اگر در حال انجام سئو هستید، می‌توانید تا زمانی که کلمات سخت‌تر به جایگاه اول گوگل برسند از گوگل ادز استفاده کنید تا بر روی کلمات مهم و سختی که هنوز به جایگاه اول نرسیدند تبلیغ خود را نمایش دهید.

در نهایت سئو برای مناسب‌تر است یا گوگل ادز؟

اگر به دنبال پرسش این پاسخ هستید، باید به شما بگوییم که انتخاب بین سئو یا گوگل ادز کاملا بستگی به شرایط کسب و کار، نوع فعالیت، هدف و میزان بودجه‌تان دارد. این عوامل هرکدام باید به طور دقیق بررسی شوند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مطلب با مقایسه‌ای انجام دادیم سعی کردیم شما را مزایا و معایب هرکدام آشنا کنیم.

اما در صورت نیاز به مشاوره کافیست اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

برای کسب و کار خود نیاز به مشاوره و اجرای سئو سایت یا تبلیغات در گوگل دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *